Felanmälan

Du som bor i föreningen är skyldig att anmäla allvarliga fel eller problem som uppstår både i din lägenhet, i de gemensamma utrymmena och på våra marker. Vissa saker kan vi i föreningen lösa själva för att hålla nere våra kostnader. Om något gått sönder i de gemensamma utrymmena och det inte är akut, kontakta styrelsen@storamossen1.se först.

Vid pågående inbrott kontakta polisen.

Akuta fel, gemensamma utrymmen:
Om något akut gått sönder i de gemensamma utrymmena så ring vår tekniska förvaltare NABO. Informera styrelsen samtidigt. Nabo nås på:
Felanmälan vardagar 07.00 – 16.00: 010-288 00 26
Journummer 16.00 – 07.00: 010-288 00 26 (ärenden på jourtid debiteras extra)
Digital felanmälan: nabo.se/felanmalan (med kopia till styrelsen@storamossen1.se).

Hissar
Vid fel i hissarna, informera kontaktperson i styrelsen eller maila styrelsen@storamossen1.se. Hissarna sköts av Schindler hiss och kontaktas förutom via larmtelefon i hissen på 020-31 33 33 (öppet dygnet runt).
Akuta hissreparationer är dyra – kontrollera gärna att det inte är grus som fastnat i hissdörrarna innan du felanmäler. Detta går att ta bort med en dammsugare.

Fel eget boende
Nabos fastighetsskötare kan även hjälpa till med åtgärd i enskilda lägenheter, då betalar du själv reparationen. Såvida felet inte gäller värme, avlopp (ej vattenlås), ventilation eller vatten uppströms (ej blandaren). Dessa kostnader tar föreningen i de flesta fall.